تاسیسات بیست

جایی برای معرفی تجهیزات تاسیسات ساختمان

تاسیسات بیست

جایی برای معرفی تجهیزات تاسیسات ساختمان

خرید کولرگازی با چه کمپرسوری؟

امروزه همه ما به نحوی از کولرهای گازی در محل کار یا منزل استفاده می کنیم. با توجه به اینکه ممکن است برای خرید یک کولر گازی مناسب از بین انواع مختلف برند و مدل های موجود دچار سردرگمی شوید بهتر است شناختی مختصر از انواع کولرهای گازی و به خصوص موتور و کمپرسور کولرهای موجود داشته باشیم. در قدم اول بد نیست بدانیم وظیقه کمپرسور در کولرهای گازی چیست؟ تقریباً می توانیم بگوییم کمپرسور یعنی همه ارزش کولر گازی. به عبارتی کمپرسور یکی از اصلی ترین اجزاء کولر گازی و قلب تپنده این دستگاه های سرمایشی و گرمایشی است

 امروزه کمتر کسی هست که در داخل ساختمان مسکونی یا محل کار خود از یکی از  انواع کولر گازی نکند یا حداقل به خرید آن فکر نکرده باشد. احتمالاً شما هم از این قاعده مستثنی نیستید.  با توجه به اینکه ممکن است برای خرید یک کولر گازی مناسب از بین انواع مختلف برند و مدل های موجود دچار سردرگمی شوید بهتر است شناختی مختصر از انواع کولرهای گازی و به خصوص موتور و کمپرسور کولرهای موجود داشته باشیم. در قدم اول بد نیست بدانیم وظیقه کمپرسور در کولرهای گازی چیست؟ تقریباً می توانیم بگوییم کمپرسور یعنی همه ارزش کولر گازی. به عبارتی کمپرسور یکی از اصلی ترین اجزاء کولر گازی و قلب تپنده این دستگاه های سرمایشی و گرمایشی است.

کمپرسور کولر گازی

در قدم اول بد نیست بدانیم وظیفه کمپرسور در کولرهای گازی چیست؟ تقریباً می توانیم بگوییم کمپرسور یعنی همه ارزش کولر گازی. به عبارت دیگر، کمپرسور یکی از اصلی ترین اجزاء کولر گازی و قلب تپنده این دستگاه های سرمایشی و گرمایشی است. در واقع کمپرسور نوعی دستگاه مکانیکی است که گاز کم فشار را به داخل کشیده و آن را متراکم کرده و فشار آن را قبل از ارسال به کندانسور افزایش می‌دهد. در هنگام افزایش فشار، دمای گاز فشرده شده افزایش می‌یابد. زمانی که این گاز می‌خواهد از داخل کمپرسور خارج شود، با عبور از یک سیستم خنک‌کننده دمای گاز کاهش می‌باید. اندازه کمپرسور بسته به میزان تهویه هوای مورد نظر، متفاوت است. 

کمپرسور با فشرده سازی و متراکم کردن گاز موجود در محفظه سیلندر کولر که اغلب از نوع R22 یا R431 می باشد که منجر به کاهش شدید دمای آن می شود و این گاز متراکم شده سبب ایجاد سرمایش می شود.

کمپرسورهای کولر گازی گری با توجه به آب و هوای مورد استفاده به دو نوع T1 و T3 دسته بندی می شوند:

اصطلاح T1 در کولر گازی به این معناست که کولر گازی با کمپرسور مربوطه شرایط کار در محیط معتدل یا به عبارت دیگر کولر گازی مربوطه توانایی کار در شرایط آب و هوایی نهایتاً تا ۴۷ درجه سانتیگراد را دارا می باشد.

اصطلاح T3 در رابطه با کمپرسور کولر گازی به این معنا می باشد که کولر گازی با کمپرسور T3 شرایط کار در محیط گرمسیری را دارا می باشد و فردی که در محیطی زندگی می کند که گرمای آن به بالای ۴۷ درجه سانتیگراد می رسد بهتر است از اسپلیتی با کمپرسور نوع T3 استفاده نماید.

فرق بین کمپرسور T1 با T3 

موارد مصرف کمپرسورهای T1 مناطق معتدل خزری، فلات غربی، شمال غربی و مناطقی که هوای نسبتا معتدلی دارند.
موارد مصرف کمپرسورهای T3 مناطق فلات مرکزی که دمای هوا بسیار گرم و خشک و در جنوب هوا گرم همراه با شرجی می باشد.
تفاوت کمپرسورهای T1 و T3 در این هست که کمپرسورهای T1 نسبت به T3 از قدرت کمتری نسبت به تحمل دمای محیط برخوردارند.
کمپرسور T1 تا ۴۷ درجه و T3 تا ۵۷ درجه سانتیگراد دمای محیط را تحمل می کنند.

انواع کمپرسور های کولر گازی از لحاظ سیستم کاری

۱- روتاری که هم T1 و هم T3 دارند.

۲-پیستونی که فقط T3 دارد.

۳-اسکرال که فقط T3 دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد