تاسیسات بیست

جایی برای معرفی تجهیزات تاسیسات ساختمان

تاسیسات بیست

جایی برای معرفی تجهیزات تاسیسات ساختمان

آشنایی با حوله خشک کن

صفحات فلزی مشبک یا میله‌ای که می‌بینید در حمام‌ها و دستشویی‌ها به دیوارها نصب شده‌اند، رادیاتورهایی هستند که وظیفه‌ی گرمایش محیط را بر عهده دارند. از آن‌جایی که این رادیاتورها وسیله‌ی مناسبی برای نگه‌داشتن حوله‌ها نیز هستند، به نام حوله خشک کن نیز شناخته می‌شوند.

  

از آنجایی که حمام و دستشویی منزل از سایر نقاط جدا و منفک هستند و درب آن‌ها اغلب بسته است، علاوه بر تهویه‌ی مناسب، برای گرمایش‌شان نیز به وسیله‌ی جداگانه‌ای نیاز دارند که داخل محیطشان نصب شود. مناسب‌ترین و ایمن‌ترین سیستم گرمایشی برای انجام این کار، استفاده از رادیاتور است. این رادیاتور، که همانطور که گفتیم به آن حوله خشک نیز گفته می‌شود، امروزه علاوه بر گرمایش و همینطور از بین بردن رطوبت، کاربرد دکوری و عملی نیز پیدا کرده است. این رادیاتورها، هم در طرح‌ها و سبک‌های زیبا و مدرن ساخته می‌شوند که به دکوراسیون و زیبایی بیشتر محیط کمک کنند، هم این قابلیت را دارند که حوله و دیگر منسوجات را برای گرم شدن و خشک شدن نگه دارند و کاربرد عملی پیدا کنند. حوله خشک کن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که وزن سبکی داشته و به راحتی قابل نصب بر روی دیوار باشند.

آشنایی با حوله خشک کن‌

حوله خشک کن (6)

حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که با لوله‌های آتش‌خوار ساخته می‌شود و می‌توان به راحتی آن را روی دیوار حمام و دستشویی نصب کرد. حوله خشک‌کن‌ها در دو نوع آبی و برقی موجودند. نوع آبی آن‌ها، که به آن هیدرونیکی نیز گفته می‌شود، با سیستم حرارت مرکزی ساختمان، نظیر پکیج یا موتورخانه، کار می‌کند.

اما نوع برقی آن‌ها به صورت مستقل از سیستم‌های گرمایش مرکزی کار می‌کنند. این سیستم‌ها به المنت‌های الکتریکی کم‌توانی مجهز هستند که عامل گرمایش هستند. برخی از این حوله خشک کن‌ها دارای المنت‌های خشک هستند که با داغ شدن سیمی که داخل لوله‌ها قرار دارد، گرمایش مورد نیاز را بوجود می‌آورند. برخی دیگر از حوله خشک‌کن ها اما، که از المنت‌های خیس استفاده می‌کنند، بر پایه‌ی گرمایش روغن و دیگر مایعات کار می‌کنند.

برای اینکه بدانید حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟ به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد