تاسیسات بیست

جایی برای معرفی تجهیزات تاسیسات ساختمان

تاسیسات بیست

جایی برای معرفی تجهیزات تاسیسات ساختمان

کولر گازی اینورتر نسل جدید و محبوب تجهیزات تهویه مطبوع

در سایه تکنولوژی بشر توانسته است آسایش قابل توجهی برای خود و اجتماعات بشری در حوزه ساختمان و تجهیزات تأسیساتی به ارمغان بیاورد. امروزه استفاده از تجهیزات خنک کننده ای مانند کولر گازی و اسپلیت در بسیاری از نقاط کشور امری اجتناب ناپذیر است. دستگاه اسپلیت نوعی از کولر گازی است که در آن بخش خنک کننده (اواپراتور) به صورت پنل جداگانه با قابلیت نصب در داخل در نظر گرفته می شود و بخش موتور و کندانسور آن در محیط خارج قرار می گیرد.

   


در برخی از مدل های اسپلیت، وجود نوعی تکنولوژی به نام اینورتر باعث می شود تا این دستگاه ها از گرید انرژی بهتری برخوردار شوند. این نسل جدید کولر های گازی که عموماً از موتور یا همان کمپرسور از نوع دور متغیر بهره می برند، کولر های گازی اینورتر یا به طور خلاصه اسپلیت های هوشمند می گویند.

اسپلیت های نسل جدید کولرهای گازی هستند که به طور مختصر با چند مشخصه می توان آنها را از یکدیگر تفکیک نمود:

  • اسپیلت ‌ها این مزیت را نسبت به  کولرهای گازی معمولی دارند که هم هوا را خنک کرده و هم میزان مصرف برق کمتری دارند. به علاوه، کیفیت هوای خروجی آنها تا حد زیادی بهتر است.
  • اسپیلت‌ها نسل برتر کولرهای گازی هستند که هواداران زیادی نسبت به انواع دستگاه های تهویه مطبوع و حتی کولر آبی دارند.
  • از لحاظ کارایی و زمان رسیدن دمای هوای محیط به دمای دلخواه، اسپلیت های اینورتر عملکرد سریعتری نسبت به کولرهای گازی معمولی هستند.
  • هزینه نگهداری و تعمیرات اسپلیت اینورتر بیشتر از کولرگازی معمولی می باشد.
  • از لحاظ قیمت و هزینه خریدطبیعی است که کولرهای اینورتر قیمت یشتری نسبت به کولر های گازی معمولی دارند.

 

اسپلیت های اینورتر با وجه تمایز و مشخصه کاهش مصرف برق از امکانات و ویژگی های دیگر بسیاری برخوردار هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نشانگر مصرف انرژی

با وجود یک نشانگر مصرف انرژی بر روی اسپلیت های اینورتر امکان مشاهده مصرف برق در هر لحظه وجود دارد.

  • تمیز کننده خودکار پلاسمستر، فیلتر آیونایزر و 3M

فیلتر پلاس مستر آیونایزر نصب شده در پنل داخلی برخی از اسپلیت های هوشمند با تولید بیش از ۳ میلیون یون در هر دقیقه باعث ازبین رفتن تمام ذرات آلرژی زا، ویروس ها، باکتری ها و دیگر ذرات معلق در فضا می شود و تمام اجسام موجود در محل زندگی افراد از جمله مبل، پرده و حتی لباس ها را هم یونیزه می کند.

  • اسکن هوشمند

با این ویژگی، اسپلیت های هوشمند قابلیت شناسایی موقعیت مکانی و فعالیت های کاربر را دارا می باشند تا دمای محیط را کنترل و جهت پرتاب باد را به بهترین نحو ممکن تنظیم نمایند.

  • وجود سیستم حفاظت گلدفین

سیستم حفاظت گلدفین به عنوان یک سیستم نکهداری و حفاظت جهت محافظت ویژه از مبدل حرارتی کندانسور موجود در بخش بیرونی اسپلیت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی به خصوص در مناطقی با آب و هوای معتدل و مرطوب طراحی شده است.

  • تنظیم هوشمند دمای محیط با ساعات خواب

با فعال کردن این ویژگی در اسپلیت های هوشمند به صورت خودکار هر ۳۰ دقیقه یکبار دما را یک درجه افزایش می دهد و این فرآیند در زمان استراحت، با افزایش ۲ درجه ای دما همراه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد